BAROK MİMARİSİ


   BAROK VE ROKOKO MÄ°MARÄ°SÄ° ile ilgili görsel sonucu
   Barok mimarisi,Rönesanas mimarisinin geometrik,sade düzenine karşı çıkmış karmaşık ve bireysel maniyerist bir tasarım anlayış mistik bir ortam yaratma isteği olan dönemdir. Barok kelimesi şekilsiz inciler,rokoko kelimesi ise yapay mağaralar anlamına gelen kelimelerden türetilmiştir.

Mimari Özellikler
      Genel özelliklerinin yansıtıldığı kilise dış cephe tasarımında görülür,bunlar Giriş cephesinde serbestçe duran 2 şerli ya da 3 erli kolonlar,mimari elemanların yanı sıra heykel figürleri ve ağır süs donatıyla elde edilen dinamik cephe görüntüsü,taşıyıcı sistemin ağır süs elemanlarıyla gizlenmesi gibi özellikler gösterir. İç mekan:Uzunlamasına yada elips bir merkezi plan,kavisli yüzeyler,devamlılığı ve aralarında ritmik bir düzen olan yapı şekilleri kullanılmıştır.

Peyzaj ve Kentsel Yerleşim Özellikleri
      17Yy.da tarihte ilk kez doğal çevrenin biçimlendirilmiş peyzaja dönüştüğü projeler Avrupa başkentlerin de görülmüştür.Örneğin,Paris çevresinin 1740 tarihli haritası, bu kentin içinde etrafına merkezileşmiş bir peyzaj alanına dönüştürüldüğünün kanıtlarını
taşımaktadır. Bu döneme damga vuran politik gelişmeler göz önüne alınırsa, söz
konusu gelişmenin büyük ölçüde, bu kenti tüm ülkenin merkezi konumuna getiren
politik süreçten etkilendiği ortaya çıkmaktadır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANTROPOMETRİ ve ERGONOMİ

AVRUPA'DA GOTİK RÖNESANS ve BAROK MİMARİLERİ

ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMINDA GESTALT TEORİSİ